Musikalsk toppidrett
Wolfgang Plagge har rekonstruert verk av Ole Bull. Annar Follesø leverer ypperlig fiolinakrobatikk. Dette er en plate til å bli glad av.
Skrevet av Magnus Andersson
Wolfgang Plagge har rekonstruert verk av Ole Bull. Annar Follesø leverer ypperlig fiolinakrobatikk. Dette er en plate til å bli glad av.
Fire verk av Kjell Habbestad blir spilt av mesterlige musikere med Vertavokvartetten i spissen.
Kan man produsere plater i korona-krisen? Jeg tok en prat med Morten Lindberg om hvordan produksjonsselskapet Lindberg Lyd og labelen 2L påvirkes.
Mari Samuelsen spiller førstesats fra Beethovens «Måneskinnsonaten» i transkripsjon for fiolin og strykeorkester.
«Den kvelende kritikken» er både et manifest og en brannfakkel om kritikkens funksjon, utfordringer og neglisjerte rolle. Teksten ble publisert i Morgenbladet 22/10, 2006, og den ble debattert eller fikk tilsvar i en rekke aviser og i flere radioprogrammer.
Musikkritikk.no skal skrive anmeldelser/omtaler om samtlige norske klassiske plater, inkludert samtidsmusikk. Magnus Andersson står bak nettstedet og skrivingen muliggjøres gjennom et arbeidsstipend fra Kulturrådet.
Wolfgang Plagge har rekonstruert verk av Ole Bull. Annar Follesø leverer ypperlig fiolinakrobatikk. Dette er en plate til å bli glad av.
Fire verk av Kjell Habbestad blir spilt av mesterlige musikere med Vertavokvartetten i spissen.
Kan man produsere plater i korona-krisen? Jeg tok en prat med Morten Lindberg om hvordan produksjonsselskapet Lindberg Lyd og labelen 2L påvirkes.
Mari Samuelsen spiller førstesats fra Beethovens «Måneskinnsonaten» i transkripsjon for fiolin og strykeorkester.
«Den kvelende kritikken» er både et manifest og en brannfakkel om kritikkens funksjon, utfordringer og neglisjerte rolle. Teksten ble publisert i Morgenbladet 22/10, 2006, og den ble debattert eller fikk tilsvar i en rekke aviser og i flere radioprogrammer.
Musikkritikk.no skal skrive anmeldelser/omtaler om samtlige norske klassiske plater, inkludert samtidsmusikk. Magnus Andersson står bak nettstedet og skrivingen muliggjøres gjennom et arbeidsstipend fra Kulturrådet.
Musikkritikk.no drives av meg, Magnus Andersson, med støtte fra Kulturrådet. Prosjektets mål er å anmelde/omtale alle norske klassiske plater som utgis, inkludert samtidsmusikk. I tillegg håper jeg å dekke levende konserter, forestillinger og festivaler i inn- og utland, internasjonale plater, samt publisere essay.
Her kan du leser med om sitat og gjenbruk: Sitat og gjenbruk.
Les gjerne denne også: Hvorfor kritikerens navn må nevnes i sitater.
Har du noe du ønsker at jeg anmelder?
Kopirett 2024, Magnus Andersson, Musikkritikk.no
Følg med på nye anmeldelser og artikler!